Održiva potrošnja

  ODRŽIVA POTROŠNJA – apel udruga potrošača iz cijelog   svijeta povodom Svjetskog dana prava potrošača           

Od 1983. g. u svijetu se 15.ožujka obilježava kao Svjetski dan prava potrošača i tim povodom Consumersinternational – Međunarodni savez potrošača organizira aktivnosti u cijelom svijetu na jednu zadanu temu.

        Ove godine tema je „Održiva potrošnja“ kojom se želi usmjeriti potrošače u pravcu održive potrošnje, koja će biti što manje štetna za okoliš.

        Milijuni ljudi već trpe posljedice loših klimatskih promjena koje su uzrokovane zagađenjem okoliša. Potrošači tu mogu odigrati vitalnu ulogu, jer oni su regulatori tržišta, ako potrošači nešto ne kupuju ili ne koriste , to se neće ni proizvoditi, ni prodavati.

         66% potrošača se izjašnjava  da bi platili više za proizvode koji su održivi i manje štetni okolišu, a većina njih se već i ponaša tako da vode računa o održivosti – odvajaju otpad, recikliraju, smanjuju otpad i izbjegavaju štetne proizvode. Ali nije dovoljno da ponašanje mijenjaju samo potrošači, već to trebaju činiti i vlasti i poslovni svijet.

         Svake minute u svijetu se proda 1 milijun plastičnih boca, a samo 9% od toga se reciklira, ostalo pliva oceanima ili zagađuje tlo. Godišnje se u svijetu proda preko 80 milijardi komada odjeće, a svake godine se u svijetu proizvede 3,9 milijardi tona hrane, a 1/3 od toga se baci u otpad.

Prehrambeni otpad stvara metan, koji je jedan od stakleničkih plinova.

   5 TRENDOVA KOJI VODE KA ODRŽIVOJ POTROŠNJI

I  POTROŠAČI TREBAJU VIŠE INFORMACIJA O ODRŽIVIM PROIZVODIMA

   Nedavno istraživanje koje je provedeno u Brazilu pokazalo je da od 500     analiziranih proizvoda 48% njih ima netočne i pogrešne informacije za potrošače.

Tu nema mjesta za održivu potrošnju, potrošači trebaju prave informacije.

II  ODRŽIVA MOBILNOST I DIJELJENJE VOŽNJE

 Sve više automobila bi trebalo biti na električni pogon kako bi se smanjilo CO2 zagađivanje. Ne vozimo se sami u autu, već povezimo i druge i dijelimo vožnje, smanjit ćemo zagađivanje zraka.

III  KRUŽNI DIZAJN I ODRŽIVA MODA

 I  moda mora postati cirkularna, nova odjeća se treba raditi od stare odjeće  i potrošači trebaju tražiti takvu odjeću.Razmislimo kad kupujemo novu odjeću.

IV  PUT KA ODRŽIVOM PAKIRANJU

     Svi potrošači trebaju nastojati kupovati proizvode koji imaju reciklirajuću i ponovo upotrebljivu ambalažu. Mi smo regulatori na tržištu.

V   TREBA PROIZVODITI ONO ŠTO ĆE TRAJATI

      Mnogi uređaji i aparati su  programirani da se pokvare nakon određenog vremena i tako se gomila elektronički otpad. U 67 zemalja već su doneseni zakoni koji određuju upotrebu reciklirajućih materijala – jedan punjač za sve mobitele već će donijeti veliki napredak.

                                 Kada bi cijeli svijet trošio koliko troši zapadna Europa, za život bi nam trebale tri ovakva planeta i stoga pozivamo sve da se okrenemo održivoj potrošnji, jer i generacije iza nas moraju negdje živjeti.

                                 Hrvatska kao turistička zemlja je u posebnim problemima glede zbrinjavanja otpada i zato moramo još više raditi na održivoj potrošnji.

Zagreb, 12.03.2020.                                                               Predsjednica HUZP-a:

                                                                                                   Ana Knežević  v.r.                                                                                       

You may also like...

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *